آدرينا شريفآدرينا شريف، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه سن داره

آدرينا يعني عشق مامان و بابا

نقش مهدکودک در رشد اجتماعی کودکان

1390/4/15 18:57
نویسنده : مامان ندا
844 بازدید
اشتراک گذاری

سنين 3 تا 6 سالگي يكي از حساس ترين سنين كودكان محسوب شده و كودك براي رسيدن به رشد اجتماعي نيازمند محيط و اجتماع جديدي به نام مهد كودك و آمادگي است.

niniweblog.com


                   
مهديه درويش روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين موضوع كه مهد كودك امروزه به مكاني براي آموزش مهارت هاي اوليه زندگي به كودكان تبديل شده گفت: نحوه ارتباط با ديگران، يادگيري زبان و آموختن مطالب به صورت منظم و گروهي از اثرات مهدكودك ها بر كودكان است.

niniweblog.com



درويش در ادامه به خصوصيات مهدكودك هاي استاندارد اشاره كرد و اظهار داشت: تعداد كودك در يك مهد كودك، نسبت تعداد مربيان به كودك، آمادگي تحصيلي مربيان، تفكيك رده هاي سني مختلف و امنيت ساختمان و محيط بازي از جمله استانداردهاي لازم براي مهد كودك ها است.

niniweblog.com



وي در خصوص اينكه مربي مهدكودك بايد تحصيل كرده باشد افزود: مربي حدالامكان بايد تعليم ديده و مجرب بوده و داشتن معيارهاي خاص و ايفاي نقش جايگزين مادر ،در امنيت و آرامش لازم به كودك را مربيان مهد كودك بايد داشته باشد.

niniweblog.com



درويش خاطر نشان كرد: وظيفه مهم اين مراكز آشنا كردن كودكان با هنجارها، آموختن ارزش هاي ديني و اجتماعي و نيز آشكار كردن استعدادهاي نهفته بود كه اين استعداها با ورود به مراكز آموزشي و هنري بارور مي شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)